VEELGESTELDE VRAGEN AANLEVEREN DOCUMENTEN

WELKE DOCUMENTEN MOET IK AANLEVEREN?

Om de woning te kunnen inspecteren en voorzien van een energielabel hebben we minimaal de plattegronden van de woning nodig. Dit zijn bij voorkeur bouwkundige tekeningen, maar ook een verkooptekening op schaal is voldoende.

WAAROM MOET IK AANVULLEND BEWIJSLAST AANLEVEREN?

Als je verbeteringen in je woning hebt uitgevoerd (isolatie of een nieuwe installatie), kan dit een gunstig effect hebben op je energielabel. Wij mogen de maatregelen alleen meenemen in het label als deze bewezen zijn. Omdat niet alle uitgevoerde maatregelen achteraf door ons nog kunnen worden gezien tijdens de inspectie, is het verstandig om voorafgaand aan inspectie de bewijslast aan te leveren. Dit kan in de vorm van:

Tekeningen. Op de tekeningen moet verwezen worden naar het betreffende adres en tijdens de inspectie moet duidelijk worden dat de (verbouwings-) tekeningen daadwerkelijk zijn uitgevoerd. Denk hierbij aan: plattegronden van alle verdiepingen, gevelaanzichten, doorsneden en details.

Facturen van bijvoorbeeld gevelisolatie, nieuwe cv-ketel, aanbrengen zonnepanelen etc. Hierop moet staan: adres waarop werk is uitgevoerd, merk en type van toegepaste materialen (installatie, glas of isolatie) en hoeveelheid (m² of aantallen).

Installatieontwerp indien beschikbaar.

Inregelrapport installatie indien van toepassing.

IS ER EEN DEADLINE VOOR HET AANLEVEREN VAN DE BEWIJSLAST?

Ja. Het portaal wordt dichtgezet op de avond van de inspectiedag. Er kan daarna geen bewijslast meer worden doorgegeven. Gegevens die ná inspectie worden aangeleverd, zullen niet meer worden meegenomen.

HOE KAN IK BEWIJSLAST AANLEVEREN?

Alleen gegevens die worden aangeleverd via de portal of tijdens inspectie worden meegenomen bij het invoeren van het energielabel. Bewijslast dat via mail wordt doorgestuurd, wordt niet verwerkt.

IK HEB GEEN TEKENINGEN VAN MIJN WONING:

Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Wij kunnen geen energielabel maken zonder tenminste plattegrondtekeningen. Heb je deze niet en zijn ze niet aan te vragen bij de gemeente, dan kun je je afspraak annuleren. Annuleer je de inspectie uiterlijk 7 dagen voor de geplande afspraak, dan krijg je de betaalde kosten terug. Annuleer je daarna, dan kunnen wij de kosten helaas niet meer terugstorten.