VEELGESTELDE VRAGEN WONINGINSPECTIE AFSPRAAK

HOE MAAK IK EEN AFSPRAAK VOOR EEN INSPECTIE?

Op dit moment is het niet mogelijk om een energielabel voor particulieren aan te vragen via de webwinkel.

Je kunt een inspectieafspraak maken door hier te klikken. Hier vul je je postcode, huisnummer en eventueel toevoeging in. Klik vervolgens op 'ophalen woninggegevens'. De gegevens van jouw woning, zoals het bouwjaar, oppervlakte en energielabel, worden nu opgehaald van het Kadaster en de Rijksoverheid. Klik vervolgens op 'nieuw energielabel opstellen'. In het scherm dat te voorschijn komt, kun je je contactgegevens invullen én een datum voor het maken van een afspraak kiezen. Let op! Vul hier de contactgegevens in van diegene die aanwezig is bij de inspectie. Klik vervolgens op opslaan en gegevens controleren en rond de betaling af. Nu is de afspraak gemaakt!

IK WIL GRAAG EEN AFSPRAAK VERZETTEN. HOE DOE IK DIT?

Komt de inspectie toch niet uit? Dan kun je de afspraak verzetten door contact met ons op te nemen.

WAT HOUDT EEN WONINGINSPECTIE IN?

De inspecteur van Nibag brengt bepaalde kenmerken van je woning in kaart. Hij/zij controleert de maten van de aangeleverde tekeningen, bepaalt de opbouw van gevel, vloer, dak en kozijnpanelen en hij/zij legt vast welke typen glas er in je woning zitten. Ook kijkt hij/zij welke installaties (verwarming, warm water, ventilatie, zonnepanelen) er in je woning aanwezig zijn. De inspecteur legt dit allemaal vast door middel van foto's, zodat Nibag bij een externe controle kan bewijzen dat wij de juiste gegevens in je woning hebben opgehaald.

IK KAN GEEN TOEGANG TOT DE GEMEENSCHAPPELIJKE INSTALLATIES/DAK GEVEN TIJDENS DE AFSPRAAK.

Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Kun je op een ander moment wel toegang geven, dan proberen we de afspraak te verzetten. Kun je helemaal geen toegang regelen, dan kunnen we helaas geen energielabel verzorgen. Annuleer je de inspectie uiterlijk 7 dagen voor de geplande afspraak, dan krijg je de betaalde kosten terug. Annuleer je daarna, dan kunnen wij de kosten helaas niet meer terugstorten.